Toimitusehdot
GreenBrands toimitusehdot yritysasiakkaille


Yleistä:

Toimitamme tuotteita vain y-tunnuksellisille yrityksille, yhdistyksille tai vastaaville organisaatioille. Ensimmäinen tilaus toimitetaan aina ennakkomaksua vastaan. Ennakkomaksun voi suorittaa laskulla tai verkkopankkitunnuksilla. Olemassa oleville asiakkaille on mahdollisuus 14 vrk tai 30 vrk maksuaikaan. Laskutus edellyttää hyväksyttyä etukäteistä luottopäätöstä, joka on tilauskohtainen. Tilauksen maksutapaa voidaan muuttaa jälkikäteen luottopäätöksen perusteella. Käytämme laskutuksessa ulkoistettua maksuvalvontakumppania. Laskun maksaminen eräpäivän jälkeen aiheuttaa viivästys- ja muistutuskuluja.

Toimitusalue:

Toimitamme tuotteita kaikkialle Suomeen, myös Ahvenanmaalle.

Hinnat ja kampanjat:

Hinnat esitetään ilman arvonlisäveroa. Tämä koskee myös muita veloituksia, kuten laskutus- ja toimituspalkkioita. Voimassa oleva arvonlisävero lisätään tilauksiin. Mahdolliset kampanjaehdot kerrotaan kunkin kampanjan yhteydessä. Kampanjaetuja voi yhdistää yhden per tilaus. Myyjä voi poistaa tilaukselta siihen virheellisesti tai vastoin kampanjaehtoja lisätyn alennuskoodin ennen tuotteiden toimitusta ja laskutusta tai korjata laskua, mikäli tuotteita palautetaan.

Tuotenäytteet ja -testerit:

Toimitamme pyydettäessä testereitä tuotetilauksen yhteydessä. Testereitä voi tilata 1 kpl per nimike. Toimitamme monista tuotteiseta myös minikokoisia tuotteita tai testereitä pientä kustannusta vastaan – kysy lisää myyntipalvelusta.

Saatavuus:

Kunkin tuotteen saatavuus näytetään tuotesivulla ja ostoskorissa. Jos tuote on tilapäisesti loppunut, voit tiedustella tuotteen saatavuutta sales(at)greenbrands.fi

Emme toimita osatoimituksia tai jälkitoimituksia. Jos tilaus sisältää tuotteen/tuotteita, joita ei jostain syystä voida toimittaa, tuotenimike poistetaan tilaukselta. Pyydämme ystävällisesti tilaamaan tuotteen myöhemmin uudestaan.

Toimituskulut:

Toimituskulu määräytyy toimitustavan ja tilauksen loppusumman mukaan.

Noutopisteet:

<199€ (alv 0%) tilauksille toimitus DB Schenkerin noutopisteeseen 5,95 €

>199 € (alv 0%) tilaukset DB Schenkerin noutopisteisin ilman toimituskulua

DB Schenkerin noutopisteinä toimivat useimmat R-Kioskit sekä K-Ryhmän ruokakaupat.

<199€ (alv 0%) tilauksille toimitus Postin noutopisteeseen 6,95 €

>199 € (alv 0%) tilaukset Postin noutopisteisin ilman toimituskulua

Toimitus perille toimipaikkaan:

<199 € (alv 0%) tilauksille 19,95 € DB Schenkerillä

>199 € (alv 0%) tilauksille ilman toimituskulua DB Schenkerillä

Pikatoimitus Posti Express perille toimipaikkaan on 24,95 €.

Jos tilaus toimitetaan lavalla sen suuresta koosta tai painosta johtuen, lisäämme lavamaksun 15 € tilaukseen tilauksen loppusummasta riippumatta. Lavat ovat toimituksen jälkeen vastaanottajan omaisuutta ja ne voidaan myydä normaalisti eteenpäin. Hinnat alv 0%.

Toimitusaika ja toimitukseen liittyvät ehdot:


Tilausten toimitusaika on 1-2 arkipäivää tilauksen vastaanottamisesta. Kuljetuksen vaatima aika on 1-4 arkipäivää valitusta toimitustavasta riippuen. Käsittelemme tilaukset aina niin nopeasti kuin mahdollista.

Kuhunkin toimitustapaan sovelletaan kyseisen palveluntuottajan voimassaolevia toimitusehtoja. Huomaathan erityisesti, että perille toimitettaviin lähetyksiin ei välttämättä kuulu yhteydenottoa ennen toimitusta eikä automaattista uudelleentoimitusyritystä ilman lisämaksua.

Huomautukset:


Mahdolliset huomautukset tuotteista on tehtävä 48 tunnin sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Ilmoita kuljetusvaurioista (lähetyksen ulkoiset vauriot) ennen tilauksen kuittaamista vastaanotetuksi kuljetusliikkeelle ja dokumentoi vauriot kuvin. Myyjä ei vastaa vioista, jotka ovat aiheutuneet väärästä varastoinnista tai varastointilämpötilasta, laiminlyönneistä, onnettomuuksista tai muista ulkopuolisista syistä, jotka eivät johdu myyjästä. Myyjän vastuu ei koske tavaran normaalia kulumista, huononemista tai ulkopuolisista syistä johtuvia vahinkoja. Mahdollinen reklamaatio toimituksesta, sen viivästymisestä tai toimituksen virheistä tulee esittää kuljetusyhtiölle.

Palautukset:

Ainoastaan virheetön ja käyttämätön tuote voidaan ottaa vastaan alkuperäispakkauksessa palautuksena, jos näin on etukäteen sovittu ja myyjä on tämän erikseen hyväksynyt. Hyvitys voi olla enimmillään 70% tuotteen normaalista yritysasiakkaan hinnasta. Myyjä voi kieltäytyä vastaanottamasta palautuksia, joista ei ole sovittu etukäteen. Palautettaessa tuotteita ostajan tulee vastata rahtikuluista ja tuotteet tulee palauttaa perille saakka myyjän ilmoittamaan varastotoimipisteeseen.

Omistusoikeus:


Tuotteet ovat myyjän omaisuutta, kunnes niitä koskeva lasku on kokonaisuudessaan maksettu myyjän ilmoittamalle tilille.

Ylivoimainen este (force majeure):

Myyjä ei ole velvollinen täyttämään sopimusta jos odottamattomat olosuhteet, joihin myyjä ei voi vaikuttaa, esimerkiksi luonnonmullistus, tulipalo tai muu onnettomuus, sota, työselkkaus tai vienti- tai tuontihäiriö tai -kielto, alihankkijoiden tai valmistajien tuotantoviiveet, liikenteen ja logistiikan häiriöt tai muu vastaava este estää tai tekee kohtuuttoman vaikeaksi tai kalliiksi tavaran tai tavaraerän osan toimittamisen.

Vastuu:

Myyjän vastuu vahinkotapauksissa tuotteen henkilölle tai mulle omaisuudelle (tuotevastuu) aiheuttamasta vahingosta määräytyy voimassaolevan tuotevastuulainsäädännön mukaan. Molemmilla osapuolilla tulee olla vastuuvakuutus.


Erimielisyydet:

Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Mahdollset erimielisyydet, joita ei pystytä muutoin ratkaisemaan, ratkaistaan lopullisesti välimiesmenettelyssä Keskuskauppakamarin välimiesmenettelysääntöjen mukaisesti. Välimiesmenettelyn paikka on Helsinki ja kieli suomi.